2017/11/24 at 7:32 AM

Atât de mulţi factori indică norocul de prosperitate în anul curent, al CÂINELUI DE FOC, încât ar fi păcat să irosiţi o perioadă cu un chi atât de bun pentru acumularea de avere.Lillian Too îşi dezvăluie în acest număr flerul corporatist, împărtăşind cititorilor câteva trucuri antreprenoriale. Iată douăzeci de moduri de a vă ascuţi instinctele de afacerişti şi de a vă spori şansele de succes în conducerea propriei firme.

Atunci când vântul şi apa deja ne avantajează, aducându-ne norocul ceresc şi pe cel pământesc, nimic nu este mai bun decât acea şansă superioară, omenească, adică norocul pe care ni-l facem singuri, cu propriile mâini. Bucurându-se de chi-ul a două lap chun-uri şi de mai multe elemente productive (Focul ce produce Pământul în pilonul ANULUI şi Apa ce produce Lemnul în pilonul ZILEI), 2006 constituie o perioadă excelentă, în care vă puteţi gândi serios la o iniţiativă curajoasă pe cont propriu. Anul este binecuvântat de prezenţa stelei perspectivelor şi a stelei mentorilor. Ca atare, vibraţiile energetice favorizează orice persoană hotărâtă să profite cât mai mult de norocul pe plan comercial din prezent.

1: Deprindeţi-vă să comunicaţi eficient

Înscrieţi-vă la un curs de comunicare. Învăţaţi să fiţi mai persuasivi şi atrăgători în prezentarea propriei persoane, a produsului vostru şi în modul în care faceţi reclamă mărfi voastre. Reuşita în orice domeniu de afaceri depinde de marketingul produselor şi serviciilor, iar pentru realizarea eficientă a acestuia, vă sunt necesare bune abilităţi de comunicare, precum şi o strategie bine gândită şi o expunere convingătoare. Apelaţi la ajutorul unui profesionist, care să vă înveţe ce aveţi de făcut. Totuşi, nu uitaţi nici de Feng Shui – de fiecare dată când susţineţi un discurs, ori de câte ori conversaţi cu un potenţial client, orientaţi-vă spre direcţia voastră sheng chi. Astfel, vă veţi spori şi mai mult şansele de succes.

2: Gândiţi cu trei mutări înainte

În gestionarea de rutină a afacerii, gândiţi mereu cu trei mutări înainte. Flerul anticipativ este nu doar esenţial pentru succes, ci şi o garanţie că veţi supravieţui. Impuneţi-vă să previzionaţi cererea, nivelul stocurilor, creşterile de preţ, necesarul de forţă de muncă etc. Cu timpul, veţi vedea că obiceiul de a privi spre viitor se va „lipi“ de voi, devenindu-vă o a doua natură. Este vorba aici despre experienţă. Dacă îl veţi căpăta conştient, acest obicei vă va aduce un avantaj în plus.

3: Ce dacă nu sunteţi perfecţi?

Indiferent ce rezultat înregistraţi în activitate, amintiţi-vă că niciodată nu veţi fi perfecţi. Evenimentele şi stările de fapt aproape niciodată nu sunt cele planificate. Uneori, profiturile sunt peste aşteptări, iar alteori, lansarea unui nou produs poate să fie un fiasco total. Nu este cazul să vă mustraţi prea aspru pentru eşecurile ocazionale. Puneţi totul pe seama unei experienţe neplăcute sau chiar a ghinionului, şi apoi mergeţi mai departe. Reţineţi că trebuie să vă acceptaţi imperfecţiunile, căci toţi suntem oameni. Dacă este să cădeţi, esenţial este să vă puteţi ridica iar şi iar, de fiecare dată.

4: Simplificaţi totul

Străduiţi-vă pe cât posibil să vă simplificaţi toate sarcinile şi procesele mentale. Hotărâţi-vă ca, anul acesta, să NU permiteţi nimănui să vă provoace confuzie cu sugestiile sale complicate, şi NICI să vă slăbească hotărârea prin atitudinea sa negativistă. Dacă veţi avea obiective simple şi clar delimitate, vă veţi uşura treaba, iar dacă veţi fi mereu optimişti, vă veţi crea o energie cu mult mai puternică. Latura pozitivă a simplificării proceselor de gândire este aceea că veţi deveni motivaţi de propria voinţă, or aceasta este cea mai bună cale de a vă exploata puternicul chi interior.

5: Identificaţi-vă sursele de venit

Atât de multă lume îmi prezintă idei de afaceri care le descriu viziunea şi visurile, creând o imagine în roz despre cum îşi vor înfiinţa societatea, şi totuşi, când îi întreb: „Şi ce surse de venit imediat aveţi?“, se uită la mine neştiind ce să răspundă. Reţineţi că orice idee este bună, dar puţini oameni au potenţialul de a reuşi, pentru simplul motiv că sursa de venit fie nu a fost luată în calcul, fie întemeietorii afacerii se bazează pe vreo subvenţie guvernamentală, pe „prieteni“ sau pe o sursă unică, ce ar putea prea bine să dispară. Dacă o firmă nu îşi poate genera propriile surse de venit, aceasta nu se cheamă afacere, ci pur şi simplu un proiect. Companiile viabile au întotdeauna capacitatea de a-şi genera surse de încasări şi de a răspunde unei nevoi de pe piaţă.

6: Desenaţi-vă un arbore decizional

Am învăţat să concep arbori decizionali încă de pe timpul studiilor la Harvard Business School. Au trecut peste 25 de ani de când am învăţat la această prestigioasă instituţie, şi încă mai folosesc aceşti arbori minunaţi. Ei se aseamănă cu schemele mnemotehnice, dar conţin deciziile mele şi rezultatele pe care le previzionez în urma lor. Fiecare hotărâre generează altele şi fiecare ramură se împarte în tot mai multe ramuri mai mici.

Procesul desenării arborelui vă forţează să vă antrenaţi mintea să gândească în perspectivă, şi nu numai asupra hotărârii de moment. Aceasta deoarece după orice decizie va veni o alta, şi apoi o alta, şi apoi o alta… Să luăm ca exemplu arborele decizional în cazul închirierii sau cumpărării unui sediu. Dacă alegeţi să cumpăraţi, trebuie să vă hotărâţi unde, pe câţi metri pătraţi, dacă să vă folosiţi capitalul propriu ori capital finanţat; dacă vă împrumutaţi, pe ce sumă, de la ce bancă… iar apoi trebuie să vă gândiţi la consecinţe – dacă veţi găsi cu succes amplasarea perfectă, dacă veţi convinge banca să vă împrumute banii etc.

Arborii voştri decizionali pot fi pe cât de simpli sau de complicaţi vă doriţi, dar însuşi faptul de a vă gândi la ei vă creează mentalitatea corectă, aceea de a privi spre viitor.

7: FIŢI MEREU VESELI

Secretul succesului este acela de a fi mereu veseli, de a vă păstra buna-dispoziţie. Este nevoie de mari eforturi în acest sens, dar, odată realizată, performanţa se transformă într-un talent extrem de valoros. Bucuraţi-vă de orice triumf, dar învăţaţi şi să întâmpinaţi orice eşec cu un zâmbet resemnat, privindu-l ca pe un semnal că trebuie să vă îndreptaţi pe o cale uşor diferită. Dacă se întâmplă ceva rău, puteţi chiar să fiţi fericiţi, căci se cheamă că aţi consumat o parte din karma negativă, care acum a dispărut. S-a dus, nu mai este. Bucuraţi-vă şi dacă se întâmplă un lucru bun, deoarece aceasta înseamnă că vă surâde karma pozitivă. Aduceţi-vă aminte doar să vă creaţi mai multă karma favorabilă, făcând ceva drăguţ pentru altul sau o donaţie pentru o cauză caritabilă. Dacă priviţi astfel viaţa, niciun an nu va mai fi prost.

8: Ţintiţi spre piaţa internaţională

Puteţi construi o afacere de succes pe baza oricărui talent, produs sau serviciu, pe care le puteţi vinde pe aproape orice piaţă. Cheia este să identificaţi segmentul sau segmentele potrivite, adică să găsiţi noi moduri de a pătrunde pe piaţă, printr-un nou ambalaj al unui vechi produs, descoperind un nou mod de a face publicitate unui serviciu sau creând noi necesităţi ale consumatorilor din alte segmente de piaţă. În trecut, multe afaceri de succes au fost construite pur şi simplu pe baza unor pieţe şi unei informări imperfecte.

Astăzi, piaţa tinde spre perfecţiune. Informaţia se transmite în jurul globului aproape instantaneu, prin satelit şi Internet. Este era comunicaţiilor globale, iar dacă sunteţi inteligenţi, veţi profita de noile tehnologii pentru a vă ajuta în încercarea de a descoperi un segment de piaţă la nivel internaţional. Luaţi în calcul diferenţele majore dintre diversele pieţe, dar încercaţi totuşi să le cuceriţi.

9: Adoptaţi o strategie de nişă

Dacă v-aţi creat afacerea în jurul pasiunii pentru un sport, un hobby sau o activitate recreativă, ar putea fi interesant să vă documentaţi despre marketingul de nişă. Multe companii mari au fost astfel construite, concentrându-şi toate eforturile de promovare în revistele din branşă şi magazinele specializate. Afacerile de nişă se concentrează foarte mult asupra unei baze de clienţi specifice. Puteţi atrage multe încasări dacă învăţaţi să navigaţi pe Internet. Folosiţi motoarele de căutare cunoscute pentru a ajunge în casele noilor cumpărători.

10: Adoptaţi o nouă abordare în fiecare an

La începutul fiecărui nou an, analizez toate proiectele pe care le am în aşteptare şi mă întreb: „Ce nouă abordare pot insufla activităţii mele? Există vreo posibilitate de a prezenta într-un mod mai atractiv ceea ce vând?“ Procesul gândirii este cel care îmi stimulează creativitatea, mă ţine „în priză“ şi mă împiedică să proiectez o imagine îmbătrânită şi „răsuflată“.

Fiţi cu ochii în patru în fiecare nou sezon. Uitaţi-vă după tot ce apare inovator în cursul anului. Găsiţi idei de pe urma ultimelor tendinţe în materie de culori, forme şi materiale. Căutaţi produsele cu un nou ambalaj, invenţiile revoluţionare şi ultimele strategii. Alegeţi cea mai promiţătoare dintre noile tendinţe şi transformaţi-o, pentru a se potrivi în sfera voastră. Nu este un lucru uşor de făcut, însă devine mai facil prin exerciţiu. Reţineţi că toate superstarurile de succes se reinventează şi îşi găsesc permanent o nouă imagine. Gândiţi-vă la Madonna, Kylie Minogue, Pavarotti… orice firmă de modă şi orice producător de automobile trebuie să fie cu un pas înaintea concurenţei, ieşind permanent pe piaţă cu modele noi. Ca să vă menţineţi avantajul, fiţi voi liderii. Dacă nu veţi face decât să îi copiaţi pe aceia mai buni, veţi fi devansaţi.

11: Creaţi-vă o echipă

Niciodată nu încercaţi să faceţi vreun lucru exclusiv pe cont propriu. Niciun om nu este o insulă. Oricare v-ar fi domeniul de activitate, impuneţi-vă să atrageţi în jurul vostru angajaţi de încredere. Faceţi din acest lucru prioritatea voastră. Investiţi timp, efort şi bani pentru a alcătui o echipă pe care să puteţi pune baza. Reţineţi că, în orice iniţiativă, este mai important să aveţi alături persoane responsabile, şi nu neapărat extrem de inteligente. Nu trebuie ca toată lumea să fie mare geniu, însă toţi trebuie să fie oameni serioşi. Nu vă puteţi construi imediat un grup de elită. Pentru aceasta, aveţi nevoie de timp. În plus, în primii ani, vă recomand cu toată încrederea să adoptaţi sistemul de organizare orizontal, astfel ca fiecare membru al personalului să aibă acces direct către voi.

12: Faceţi alegeri deştepte

Dacă vreţi să reuşiţi în afaceri, faceţi orice alegere cu discernământ. Un mod excelent de a vă decide este să efectuaţi ceea ce instituţiile de studii economice numesc „analiză trade-off“. Întrebaţi-vă la ce veţi renunţa dacă veţi opta pentru o alternativă anume. Alegerea acesteia este, de regulă, guvernată de factori multipli, şi niciodată nu este uşor să selectaţi o singură opţiune, însă, dacă vă veţi enumera în minte ce sacrificii va presupune un curs specific al acţiunii, decizia va deveni imediat mai uşoară. De obicei, analiza trade-off determină alegerea între soluţia pe termen lung şi cea pe termen scurt, ca şi între păreri divergente. Se prea poate ca o anumită alegere să nu fie şi bună, şi corectă în acelaşi timp. Secretul este să cântăriţi situaţia cu atenţie, iar apoi să acţionaţi cu hotărâre.

13: Deveniţi aşi în… Internet

Nu aveţi loc de întors dacă doriţi să vă extindeţi şi să realizaţi profituri în lumea afacerilor: trebuie neapărat să aflaţi dedesubturile Internetului, căci altminteri veţi stagna, veţi deveni mai slabi decât concurenţa şi veţi pierde cursa. În ultimii zece ani, revoluţiile tehnologice din spaţiul cibernetic ne-au adus un progres atât de mare, încât orice om, de peste tot în lume, şi – mai ales – din masa de cumpărători, este conectat cu alţii. Dacă nu aveţi încă acces la Internet, luaţi măsuri imediat. Creaţi-vă şi un site.Cercetaţi detaliile tehnice ale tuturor necesităţilor voastre operaţionale şi logistice. În ziua de azi, există o ofertă enormă de aplicaţii soft care uşurează cu mult latura operativă şi administrativă a afacerilor. Dacă deţineţi o companie proprie, înscrieţi-vă la un curs de iniţiere în utilizarea calculatorului. Învăţaţi să navigaţi pe Internet, să căutaţi, să descărcaţi şi să instalaţi programe.

14: Improvizaţia – o schimbare din mers

De fapt şi de drept, nu există vreo abordare bătută în cuie pentru gestionarea de succes a unei companii. Nu s-a inventat în niciun caz o reţetă garantată pentru succesul în orice situaţie. Managementul reuşit al oricărei firme presupune mereu ca persoana care trage sforile să improvizeze, să schimbe traiectoria, să se abată de la o strategie prestabilită, fie şi numai temporar. Astfel, societatea poate depăşi obstacolele bruşte şi incidentele neprevăzute.Aceasta este dinamica succesului, or aici intervine norocul. Într-un an în care chi-ul lucrează în favoarea reuşitei, nu este atât de dificil să vă jucaţi atuurile, iar 2006 este tocmai un astfel de an. De aceea, este o perioadă grozavă pentru a prinde curaj, a încerca noi tactici şi a vă asuma unele riscuri. În schimb, într-un an în care energia nu avantajează afacerile, este mai bine să fiţi precauţi.

15: Creaţi o nouă viziune

Una dintre modalităţile de a vă menţine compania tânără şi „la zi“ este aceea de a vă strădui să prezentaţi o nouă viziune – şi, reţineţi, ceea ce o creează este povestea. Aceasta presupune să priviţi acelaşi lucru dintr-o nouă perspectivă, să creaţi un „ambalaj“ complet nou, dintr-un alt punct de vedere. Aproape orice aspect al unui produs sau al unei firme deţine faţete multiple, provocarea pentru întreprinzători fiind aceea de a nu se plafona, ci de a oferi încă o imagine proaspătă, şi apoi alta şi iar alta. Este evident că, până şi în lumea cinematografiei, vechile hituri sunt restilizate, dând lovitura o a doua oară. S-au realizat atât de multe remakeuri de succes, încât avem un real imbold de a încerca să aplicăm aceeaşi strategie în afacerea noastră. Aceasta nu presupune decât să ne analizăm acelaşi vechi produs şi să îl actualizăm, îmbunătăţindu-l sau aducându-i o schimbare la faţă.

16: Fiţi aventuroşi

Afaceriştii de succes au, de regulă, un simţ al aventurii, adică o atitudine receptivă faţă de lucrurile şi fenomenele noi. Curajul este important, căci numai cei ce îl posedă au viziunea de a observa şi de a încerca ceva nou. Spiritul antreprenorial presupune prin definiţie acest simţ al aventurii – tatonarea îndrăzneaţă a unui teren necunoscut, abaterea de la căile tradiţionale şi, din când în când, chiar de la bunul-simţ convenţional. Chiar dacă sunteţi cuprinşi de acest spirit, feriţi-vă să vă faceţi prea mari aşteptări. De fapt, mai bine nu speraţi la nimic, ci numai descuiaţi-vă mintea şi lăsaţi-vă în voia evenimentelor.

17: Faceţi din fiecare zi o zi fericită

Aduceţi un strop de veselie fiecărei zi, făcând zi de zi fericit pe altul. Este uşor, căci un zâmbet dă rezultate întotdeauna, ca şi un e-mail drăguţ, o dovadă de răbdare, un răspuns amabil oferit unui client sau unei vânzătoare, o mângâiere pe cap pentru câine, faptul de a vă hrăni peştii, mâna de ajutor întinsă aproapelui vostru… Chiar dacă nu realizaţi conexiunea dintre reuşită şi fericire, energia joacă un rol important în ecuaţia succesului, iar chi-ul vesel este aproape întotdeauna mai puternic în atragerea oricăror realizări decât cel negativ. Data viitoare când simţiţi nevoia de a ridica tonul în faţa vreunei persoane, observaţi cum dispoziţia vi se schimbă de la stabilitate la instabilitate, şi veţi şti la ce mă refer.

18: Care vă este talentul?

Oricine are un talent fantastic, capacitatea de a realiza extrem de bine un lucru – provocarea este să îl descoperiţi de la o vârstă suficient de fragedă pentru a-l dezvolta şi a-l perfecţiona, astfel încât să îl puteţi transforma ulterior într-o pasiune pe viaţă, căci orice lucru la care vă pricepeţi va fi , aproape întotdeauna, şi unul pe care vă place să îl îndepliniţi. Poate fi vorba de un sport – golf, tenis, hipism –, iar în acest caz, se prea poate să deveniţi vedete în domeniu. Pare a fi cea mai profitabilă afacere din ziua de azi. Poate aveţi talent în arta spectacolului – în muzică, dans, actorie… Oricare ar fi acea capacitate unică, nu îi daţi cu piciorul. Aflaţi la ce vă pricepeţi cu adevărat, studiaţi fiecare aspect, nuanţă şi perspectivă a domeniilor de activitate ce au legătură cu talentul vostru, iar apoi creaţi o afacere în jurul lor. Pentru orice sport, hobby şi ocupaţie recreativă poate fi dezvoltată o gamă întreagă de firme. În plus, şansele de succes vă cresc cu mult mai mult dacă vă place ceea ce faceţi.

19: Apreciaţi-vă„predecesorii“

De ceva ani, mă inspiră incredibil de mult să citesc cărţi fie motivaţionale, fie autobiografice, scrise de adevăraţi eroi din lumea corporatistă, precum Jack Welch, Warren Buffet, Bill Gates, Donald Trump… Prezintă atât de multe anecdote, trucuri şi experienţe utile, şi mi-au alimentat atât de mult determinarea, încât preţ de ani întregi le-am urmărit carierele, şi încă le mai urmăresc. Chiar dacă aceşti oameni nu sunt exemplele perfecte ale experienţei în management, problemele şi strategiile cu care s-au confruntat au fost reale şi, chiar dacă activitatea mea a fost la o scară cu mult mai redusă, m-am putut identifica, totuşi, cu ele. Căutaţivă un idol din lumea afacerilor şi inspiraţi-vă din exemplul său. Lăsaţi-vă îndemnaţi de succesul lui, ca să obţineţi propriile voastre realizări.

20: Lista cu dorinţe

Pentru a vă păstra clare în minte ţelurile şi aspiraţiile, încercaţi să vă alcătuiţi o listă cu dorinţe. Puteţi fi oricât de extravaganţi doriţi, căci este destinată numai ochilor voştri. Când vă aşterneţi pe hârtie obiectivele, conferiţi o energie importantă celor mai profunde dorinţe, şi, aproape întotdeauna, se întâmplă ceva magic. Ţineţi-vă lista într-o cutie specială de argint sau de aur ori, şi mai bine, într-o roată ce îndeplineşte dorinţele, pe care o puteţi învârti în mod constant, pentru a-i activa chi-ul puternic. Eu tot scriu astfel de liste de peste 30 de ani. Le ţin în sertarul meu cu notiţe personale, care, la rândul său, se află într-un cufăr foarte special. Da, investesc multă energie în dorinţele mele, ceea ce le concretizează fiind concentrarea mea neabătută.

0 Comments

Leave a Comment