2017/07/20 at 10:44 PM

Chinezii au privit dintotdeauna cu ochi foarte buni energia copilaşilor, iar posterele de bun augur cu copii sunt foarte populare ca mod de a întâmpina Anul Nou. Băieţeii grăsuni (pang wawa), mai ales dacă ţin în mână simboluri faste, au fost dintotdeauna utilizaţi pentru a împodobi casele, restaurantele şi magazinele.

Aceste postere reflectă idealurile tradiţionale: bogăţia, fericirea şi longevitatea, iar dacă sunt ţinute în casă în primele cincisprezece zile de Anul Nou, se crede că creează energia yang pură a copilaşilor nevinovaţi, atât de valoroasă pentru a atrage norocul.

Incluzând elemente din arta populară şi simbolistica fastă, tablourile cu copii sunt foarte îndrăgite de chinezii de la ţară, care cred că ele nu numai că exprimă urări de fericire şi noroc de Anul Nou, ci şi asigură un noroc perpetuu de urmaşi vrednici.

Potrivit maeştrilor de Feng Shui conservatori din China, de sărbătorile chinezeşti, diverse postere cu copii trebuie lipite pe uşa casei, pe porţi, pe uşile care dau în curte şi pereţii camerelor importante, lângă ferestre, pe vaze, pe castroanele cu orez, pe bufete, pe hambare şi chiar în grajdurile în care se ţin vitele pentru carne şi pentru lapte.

Posterele erau adeseori foarte colorate, decorate în general cu flori şi motive de bun augur. Copiii, de obicei micuţi cu vârsta între 1 şi 3 ani, erau personajele centrale, şi erau adeseori înfăţişaţi cu talismane protectoare la gât, ţinând în mâini piersica nemuririi, înconjuraţi de coţofene, raţe mandarine şi alte semne norocoase. Cei cu crapi erau cei mai îndrăgiţi, în general, deoarece crapii simbolizează dintotdeauna belşugul şi bogăţia, precum şi fertilitatea.

Toate simbolurile introduse în picturi sunt considerate faste, prin tradiţie. Ele reprezintă viaţa lungă pentru membrii vârstnici ai familiei şi sănătate pentru toţi din casă. Posterele înfăţişează şi copii ţinând în mână un Ru Yi şi alte simboluri ce denotă o carieră guvernamentală, o mare avere, precum şi fericirea. Simbolurile menţionate, ca importantă parte integrantă a artei, au contribuit enorm la popularitatea posterelor.

Uneori, în acestea apăreau şi personaje legendare sau mitologice, cum ar fi zeul bucătăriei, zeii uşilor, zeii stelari (Fuk Luk Sau), zeul longevităţii, precum şi Mi Lo Fat, îndrăgitul Buddha Vesel. Includerea acestor zeităţi din folclorul chinezesc a transformat posterele în talismane magice, capabile să alunge ghinionul.

În perioada comunistă a Chinei, la jumătatea secolului al XX-lea, elemente vizuale ale dezvoltării economice, spre exemplu blocurile de locuinţe, au început să se strecoare în posterele tradiţionale şi, pentru o vreme, popularitatea acestora a scăzut.

În anii `90, au reapărut posterele în stil tradiţional, care utilizau din ce în ce mai mult diverse zeităţi îndrăgite de Anul Nou, cum ar fi zeul fericirii, zeul bogăţiei şi zeul longevităţii, dar şi întregul panteon al zeităţilor cereşti. Aceşti zei erau ilustraţi cu un aspect viguros şi zâmbitori, ţinând în mână simbolul rangului lor, dominând, de regulă, jumătatea superioară a posterului.

Dedesubt erau ilustraţi gemenii He-He, simbol al norocului, armoniei conjugale şi bogăţiei. Băieţeii ţineau în braţe o uriaşă oală cu bani, împodobită cu ideogramele semnificând „vei ajunge bogat”. De obicei, se acorda mare atenţie conţinutului oalei, pictată de regulă în centru, teancurile groase de dolari şi alte bancnote indicând clar modernitatea posterului.

Multe dintre postere aveau ca temă fericirea de a concepe un fiu, incluzând în general şorţuleţul purtat de băieţel, „papuceii de tigru” ai acestuia şi amuletele din jurul gâtului şi de la încheietura mâinii sale. În general, micuţilor li se picta o pată roşie pe frunte, pentru a-i proteja de îmbolnăviri. Băieţelul este întotdeauna înfăţişat zâmbind, dolofan şi ţinând în mână un peşte (yu, omofon cu termenul yu, care denotă abundenţa), desenat într-un roşu de bun augur.

Peştele este, de obicei, mare şi gras, dominând probabil tabloul. Cea mai importantă este senzaţia de exuberanţă şi fericire transmisă de acesta, calitate considerată mai de valoare decât însăşi simbolistica, deoarece imaginea trebuie să aducă veselia în casă.

De asemenea, adeseori, băieţelul era desenat cu părţile genitale expuse, pentru a-i indica sexul. Uneori, era ilustrat fără pata roşie pe frunte şi amulete protectoare, dar, atâta timp cât el râde fericit, ţinând în mână peştele belşugului, într-un iaz cu flori de lotus, se spune că posterul este cât se poate de norocos.

0 Comments

Leave a Comment