2017/09/26 at 6:16 PM

Special pentru femei: „CURĂŢENIA DE PRIMĂVARĂ“- Cum să vă detoxifiaţi organismul -Primăvara este un moment foarte propice pentru a ne curăţa organismul de toxinele acumulate pe timpul iernii, deoarece putem profita de proaspăta ofertă de legume şi fructe. Vă propunem un program de detoxifiere a organismului în 10 zile, recomandat de Leslie Kenton, autoarea unor cărţi de mare succes privind îngrijirea şi frumuseţea.Frumuseţea pielii, sănătatea trupului şi claritatea minţii voastre sunt strâns legate de capacitatea metabolismului propriu de a elimina eficient toxinele şi substanţele nefolositoare din organism. Acest principiu se află şi la baza vechii tradiţii europene de medicină naturistă. În momentul în care este îndepărtat tot ceea ce împiedică eliminarea rapidă a reziduurilor, funcţiile organismului tind să se întoarcă la normalitate.„Curăţenia de 10 zile“ este un regim bazat pe alimente proaspete integrale, majoritatea dintre ele urmând a fi consumate în stare naturală – deci crude. Alimentele nepreparate precum legumele şi fructele proaspete, seminţele naturale neprelucrate, grăunţele şi alunele sunt dătătoare de energie şi sănătate. Ele constituie cea mai bogată sursă naturală de vitamine, enzime, proteine de calitate, carbohidraţi uşor asimilabili şi acizi graşi. De asemenea, sunt o sursă excelentă de fibre naturale.Această dietă dă rezultate şi în cazul în care vreţi să eliminaţi un surplus de greutate; în primul rând, va asigura organismului un complement nutritiv de foarte bună calitate, sub formă de vitamine, substanţe minerale, proteine uşor asimilabile şi acizi graşi esenţiali, aşa încât nu veţi suferi de oboseala adeseori asociată cu un regim alimentar sărac în calorii.În al doilea rând, crudităţile folosite în cadrul dietei sunt bogate în fibre, ceea ce înseamnă că vă vor face să vă simţiţi sătule şi vor ajuta organismul să echilibreze nivelul glicemiei (ceea ce reduce senzaţia de foame). Unele tipuri de fibră (precum pectina, care se găseşte în cantităţi mari în mere şi alte fructe) ajută chiar la curăţarea corpului de deşeuri otrăvitoare precum plumbul şi aluminiul. „Curăţenia de primăvară“ în 10 zile este concepută diferit de alte diete. Ea începe într-o zi de vineri, cu o zi pregătitoare, şi se întinde pe durata intervalului dintre două weekend-uri. Este concepută cât mai convenabil posibil, aşa încât, chiar dacă munciţi de la 9 dimineaţa până la 5 după-amiaza, sau chiar dacă mâncaţi la restaurant cel puţin o dată pe zi, să o puteţi respecta fără mari bătăi de cap.Ziua 1 (vineri). Aceasta este o zi pregătitoare, care vă va pregăti corpul pentru procesul de detoxifiere. În această zi, începeţi prin a elimina cafeaua şi ceaiul, precum şi alcoolul. De asemenea, evitaţi pâinea, pastele făinoase şi cerealele, iar pentru ultima masă a zilei pregătiţi-vă o salată din fructe şi legume. Mâncaţi salata devreme, pe la 6 seara, după care nu mai consumaţi nimic până la culcare (exceptând, eventual, o cană de ceai din plante). Astfel, organismul va avea la dispoziţie un interval de 12 ore în care să înceapă să elimine.Zilele 2 şi 3 (sâmbătă şi duminică). Acestea sunt zilele de post cu fructe, una dintre cele mai bune metode de curăţire rapidă a organismului. Ca urmare, s-ar putea să resimţiţi unele reacţii uşoare, cum ar fi o durere de cap, iritabilitate ori o stare de oboseală, în primele trei zile. De aceea aceste zile au fost programate în weekend, pentru ca, eventual, să vă puteţi odihni.Pe parcursul întregii zile se consumă un singur tip de fruct; astfel, sistemul digestiv are cel mai puţin de lucru şi, în plus, este şi cea mai bună metodă de scădere în greutate. Dacă totuşi cantitatea disponibilă dintr-un anumit fruct este limitată, puteţi schimba fructul la prânz, cu condiţia să lăsaţi un interval de cel puţin două ore înainte de a trece la noul fruct. Veţi constata că trebuie să mâncaţi mai des decât de obicei (de patru-cinci ori pe zi), deoarece fructele sunt digerate foarte repede şi nu rămân în stomac mai mult de o oră. Cantitatea pe care o consumaţi este la latitudinea voastră. La trezire: Puneţi într-un pahar sucul de la o portocală şi o jumătate de lămâie, peste care turnaţi apă minerală, sau beţi o cană de ceai din plante cu câteva picături de zeamă de lămâie. Primul lucru de făcut dimineaţa: periajul pielii. Mâncaţi mai multe mese alcătuite din fructe pe zi. Alegeţi unul dintre fructele următoare pentru ziua 2 şi altul pentru ziua 3: măr, struguri, mango, papaya, ananas, pepene verde. Fructele pot fi mâncate ca atare sau puteţi să le radeţi, să le tăiaţi felii sau cubuleţe şi să turnaţi puţin suc peste ele, într-un castron. Le puteţi asezona cu puţină scorţişoară, cuişoare, nucşoară sau ghimbir. Puteţi şi să preparaţi suc din fructe, dar astfel pierdeţi pulpa; sucul se recomandă doar o dată sau de două ori pe zi, în rest fiind de preferat să consumaţi fructe întregi.

PERIAJUL PIELII
Acesta constă în a vă peria zilnic, vreme de 5 minute, înainte de baie, întreaga suprafaţă a pielii, cu o perie din fibre naturale. Începeţi cu umerii şi acoperiţi toată suprafaţa corpului (exceptând capul) cu mişcări lungi şi line: peste umeri, tors şi braţe într-o mişcare descendentă, apoi ascendentă de la labele picioarelor, trecând peste picioare şi şolduri. Este suficient să treceţi o singură dată cu peria peste piele. La început, aplicaţi o apăsare uşoară, iar în ceva vreme pielea va deveni mai viguroasă şi veţi putea s-o periaţi mai apăsat. Dacă este efectuat zilnic, acest gen de periaj constituie unul dintre tratamentele cele mai eficiente pentru celulita de pe şolduri şi coapse. Vor exista două tipuri de efecte: se vor elimina toxinele din tot corpul, prin epidermă, şi se va stimula drenajul limfatic.

Zilele 4-8 (luni-vineri). Acestea sunt zile de „refacere“ după dieta cu fructe: se continuă procesul de eliminare, asigurându-se totuşi hrănirea celulelor cu toate substanţele necesare fortificării şi reechilibrării organismului. Ca şi pentru zilele 2 şi 3, rămân valabile ceaiul de la trezire şi periajul de dimineaţă al pielii. Apoi respectaţi sugestiile de meniu date mai jos. (Cina şi prânzul se pot schimba între ele, după cum vă este mai convenabil.) Pe timpul zilei, puteţi consuma orice fel de ceai din plante (îndulcit cu miere), precum şi sucuri proaspete din fructe şi legume.

  • La micul-dejun: fructe (un singur fel sau combinate, dar nu banane). Poate fi o salată simplă din fructe, cu miere şi mirodenii, sau un smoothie (cocteil din fructe).
  • La prânz: o salată mare din crudităţi. Inventaţi combinaţii din următoarele legume: sfeclă, ţelină, cicoare, lăptucă, morcovi, ridichi, gogoşari, ciuperci, roşii, varză albă (sau roşie). Adăugaţi la salată seminţe germinate, seminţe de leguminoase şi cereale, precum şi ulei de măsline şi suc de lămâie sau oţet din mere. Asezonaţi cu verdeaţă proaspătă (busuioc, pătrunjel etc.).
  • La cină: legume fierte sau prăjite în wok, cu o cantitate foarte mică de ulei de măsline şi doar pentru câteva minute. Asezonaţi-le cu verdeaţă proaspătă sau uscată şi, eventual, puţin ulei din soia. Folosiţi trei-patru legume diferite, cum ar fi: broccoli, conopidă, dovlecei, spanac, fasole verde, mazăre. Presăraţi în tigaie şi câteva seminţe de floarea-soarelui, dovleac sau susan, ori migdale. Mai puteţi adăuga ceapă verde şi un sos uşor din legume, ca dressing.

LA RESTAURANT. Dacă mâncaţi la restaurant, cereţi o salată mixtă din crudităţi sau legume fierte fără adaos de unt.

Zilele 9 şi 10 (sâmbătă şi duminică). Ultimele două zile sunt de reorientare şi au rolul de a vă adapta organismul la o dietă care conţine mai multe alimente gătite. (Se păstrează ceaiul de la trezire şi periajul pielii.)

  • La micul-dejun: Birchermüsli cu sau fără iaurt, sau un mic-dejun din fructe (ca în zilele 4-8).
  • La prânz: o salată din legume şi germeni (ca în zilele 4-8).
  • La cină: crudităţi sau suc de legume proaspete. Apoi 100 g de peşte fiert sau fript pe grătar, sau 100 g de carne de pui friptă (fără piele), sau o supă ţărănească deasă făcută din fasole/cereale/linte şi legume. Mai puteţi consuma legume fierte, orez brun sau mei, dacă doriţi, o salată verde şi o felie de fruct proaspăt ca desert (opţional). (La fel ca în zilele 4-8, prânzul şi cina se pot schimba între ele.)

REŢETA PENTRU BIRCHERMÜSLI
Ingrediente pentru 1 persoană: 2 linguri fulgi de ovăz (sau o combinaţie de ovăz, secară, grâu etc.), lăsaţi peste noapte în puţină apă sau suc de fructe; 1 măr sau 1 pară cu miez tare dată pe răzătoare; 1 mână stafide umezite; 1/2 lămâie; 2 linguri iaurt simplu; 1 lingură alune măcinate (sau migdale); 1 linguriţă miere; scorţişoară sau ghimbir pudră.

Mod de preparare: Fulgii şi stafidele se pun la înmuiat peste noapte într-un vas cu puţină apă sau suc de fructe. Acestui amestec i se adaugă un măr sau o pară dată pe răzătoare, câteva picături de zeamă de lămâie şi 1-2 linguriţe de iaurt. Puteţi pune şi puţină miere, dacă doriţi, iar deasupra puteţi presăra alune pisate şi scorţişoară sau ghimbir. În această reţetă, în locul mărului sau perei, sau pe lângă, puteţi folosi orice fruct de sezon.

Sursa articolului: Leslie Kenton, „10 paşi pentru a fi mereu frumoasă”, Pro Editură şi Tipografie

Source: Lumea Feng Shui: online – articol pe larg

0 Comments

Leave a Comment