2017/09/24 at 8:47 AM

„Folosiți timpul pe care-l petreceți mergând pe jos pentru a vă antrena în vederea succesului. Indiferent dacă aveți de mers o jumătate de oră sau doar două minute, concentrați-vă asupra pașilor și «administrați-vă» afirmații pozitive pentru a vă influența în bine ziua.

 

PĂȘIȚI CU ATENȚIE

1) Fiți atenți la mersul pe jos. Mergeți ceva mai încet ca de obicei și simțiți cum tălpile ating pământul (este dur, moale, cald, rece?). Simțiți cum degetele de la picioare se desfac în timp ce pășiți, fiți atenți la felul cum se îndoaie genunchii, la felul cum se leagănă șoldurile.

2) Acum concentrați-vă atenția asupra respirației. «Pronunțați» mental «in» în timp ce inspirați și «out» în timp ce expirați. Încercați să vă sincronizați fiecare inspirație și expirație cu momentul când unul dintre picioare atinge solul.

3) Numărați pașii pe care-i faceți la fiecare inspirație și cei pe care-i faceți la fiecare expirație. Numărați fiecare pas în timp ce mergeți și respirați, astfel încât în minte să spuneți «in – doi, trei, patru… out – doi, trei, patru… in – doi, trei, patru» sau, poate, «in – doi, trei… out – doi, trei», în funcție de numărul de pași pe care-i faceți la fiecare respirație. În scurt timp, vă veți găsi ritmul propriu.

 

VORBIȚI POZITIV

Repetați o afirmație potrivită pentru voi, fie cu glas tare, fie în gând. Discuțiile pozitive cu voi înșivă trimit o comandă directă către subconștient, ajutând la transformarea în realitate a afirmației. Încercați ceva de genul «Tot ce fac îmi reușește» sau «Sunt calm, concentrat, stăpân pe situație» sau «Sunt extrem de creativ și îmi vin idei minunate». Repetați aceste afirmații în timp ce mergeți pe jos.” (Jane Alexander, „Cinci minute tămăduitoare”, Pro Editură și Tipografie, 2003)

 

„Când începeți să practicați meditația, nu vă așteptați la revelații majore, dar fiți pregătiți pentru orice. Chiar dacă aveți viziuni negative, rămâneți calmi, și ele vor deveni treptat inofensive.” (Lillian Too, „Descoperă-te pe tine însuți”, Pro Editură și Tipografie, 2007)

 

Un mic-dejun energizant

„Săriți peste micul-dejun pentru că pur și simplu nu aveți timp? Sau încercați să scăpați de kilogramele în plus? Ei bine, nu faceți una ca asta! Ca să asigurați trupului și minții voastre combustibilul necesar pentru a trece cu bine de perioada matinală, micul-dejun trebuie să fie cât mai consistent.

 

ALIMENTE PENTRU ENERGIE

Încercați unul dintre meniurile de mai jos pentru a obține un echilibru corespunzător între proteine, grăsimi și carbohidrați:

  • Terci (porridge) de ovăz cu lapte sau lapte din soia (asigură carbohidrați cu asimilare lentă). Amestecați și migdale tocate (proteine și grăsime «bună») și stafide (pentru îndulcire, în loc de zahăr).
  • Fulgi de ovăz înmuiați peste noapte în lapte de soia. Dimineața, se adaugă o altă cantitate de lapte din soia, după gust, și semințe de floarea-soarelui și fructe uscate.
  • Smoothie din avocado cu lapte din soia și fructe proaspete (se amestecă un fruct de avocado mare, două lingurițe din lapte de soia și o ceașcă de cuburi de gheață).
  • Pâine integrală prăjită cu unt de alune (cu conținut scăzut de zahăr și sare), sau cu unt de migdale sau de semințe de floarea-soarelui.
  • Fasole fiartă (din conservă, fără zahăr și sare) pe felii de pâine integrală prăjită pe care s-a întins grăsime polinesaturată. Vara se adaugă o felie de fruct proaspăt sau salată de fructe, iar iarna, fructe fierte peste care se presară scorțișoară.
  • Un pahar de suc din fructe. Se adaugă o ceașcă de surogat de cafea cu lapte din soia (de exemplu, cafea din orz sau din cicoare).
  • O ceașcă de ceai din plante (feniculul și menta reglează digestia), sau ceai de scorțișoară, ca să vă încălziți, iarna.

 

(Smoothie-ul se prepară astfel: Se amestecă ingredientele într-un blender până când compoziția devine fină și cremoasă.)

 

DE EVITAT

  • Mic-dejunuri bazate numai pe carbohidrați, cum ar fi cerealele pentru micul-dejun, care toate conțin zahăr. Acesta ridică rapid nivelul glicemiei, după care îl lasă să scadă brusc, făcându-vă să vă simțiți înfometați și obosiți.
  • «Prăjeala» clasică – excesul de grăsime vă lenevește și are efecte teribile asupra inimii.
  • Zahărul și cafeaua – stimulenți care vă ridică pulsul, făcându-vă să vă simțiți stresați. Totodată, cafeaua elimină magneziul (care are proprietăți antistres) din organism.”

    (Jane Alexander, „Cinci minute tămăduitoare”, Pro Editură și Tipografie, 2003)

Tags: , ,

Related Article

No Related Article

0 Comments

Leave a Comment