2017/11/24 at 7:42 AM

„«Shavasana» (sau poziția cadavrului) este o poziție yoga care presupune imitarea poziției unui cadavru moale, inert, care a dobândit odihna deplină. Nu vă speriați de denumirea poziției. Nu faceți decât să imitați această stare odihnitoare cu scopul de a vă liniști mintea, deconectând-o temporar de la activitățile zilnice. Pentru realizarea acestei poziții, întindeți-vă pe spate cu picioarele ușor depărtate și palmele în sus. Destindeți-vă total. Mâinile, brațele, picioarele și labele picioarelor trebuie să fie complet relaxate, la fel ceafa și umerii. Spatele trebuie să fie destins, fruntea – lipsită de încruntare. În timp ce vă relaxați astfel, veți observa că trupul vostru devine din ce în ce mai greu, iar respirația se rărește automat, fapt care se explică prin aceea că, în stare complet relaxată, corpul are nevoie de mai puțin oxigen. Puteți atinge această stare de liniște numai dacă mintea este în odihnă totală.
Nu întotdeauna este ușor de realizat această poziție. Locuitorii marilor orașe sunt, în general, oameni încordați din cauza ritmului trepidant în care trăiesc. Pentru ei această «asana» poate fi greu de realizat, căci în procesul de relaxare ar putea deveni și mai încordați. Când vi se spune să vă relaxați, trebuie s-o faceți pur și simplu, și să nu vă gândiți la relaxare. Relaxarea este o stare, nu ceva care se raționează.
Ca să vă relaxați mai ușor, aplicați următoarea metodă simplă. Întindeți-vă pe pat sau pe podea și începeți să vă gândiți la laba piciorului stâng. Gândiți-vă la forma și la aspectul ei. Treceți apoi încet la gleznă, și pe urmă la picior. Când ați terminat cu piciorul stâng, luați-o de la capăt, de data asta cu laba piciorului drept, până terminați și cu piciorul drept. Cu ochii minții, familiarizați-vă pe îndelete cu fiecare parte a corpului vostru. În mod similar, începeți cu mâna stângă și mergeți până la umăr, apoi faceți același lucru cu mâna dreaptă. Când ați terminat, repetați procedura trecând la trunchi, atât la partea din față, cât și la partea din spate. După ce ați făcut toate astea, «pipăiți» cu gândurile capul și ceafa. Tot acest proces vă va ajuta să vă aduceți mintea din afară în interior și să dormiți adânc.”
(Vinod Verma, „Ayurveda pentru viață”, Pro Editură și Tipografie, 2006)

0 Comments

Leave a Comment